Национальное Чудо

Julistautuminen kansallisihmeeksi toi runsaasti näkyvyyttä Imatralle

Tiedote
21.2.2018 12:42
Sosiaalisen median potentiaalinen tavoittavuus on ollut yli 111 000 ihmistä, digitaalisten medioiden yhteensä yli 1,6 miljoonaa ihmistä.

Imatra julistautui Suomen kansallisihmeeksi 7.2. Perustelut julistautumiselle olivat vankat, onhan kaupungissa useita ainutlaatuisia asioita, niin maan kuin kansainvälisenkin mittapuun mukaan. Imatran ainutlaatuisuuksiin voi tutustua kansallisihme.fi-verkkopalvelussa.

Julistautuminen kansallisihmeeksi aloitti Imatran kaupungin markkinointisuunnitelman mukaisen brändikampanjan, joka jatkuu läpi vuoden. Markkinointitoimenpiteiden jatkuvalla mittaamisella varmistetaan panostuksen tuloksellisuus.

Kansallisihme-uutisoinnin sosiaalisen median potentiaalinen tavoittavuus on ollut yli 111 000 ihmistä ja digitaalisten medioiden eli uutispalvelujen verkkosivujen potentiaalinen tavoittavuus yhteensä yli 1,6 miljoonaa ihmistä.

- Olemme iloisia, että imatralaiset ovat ottaneet Kansallisihme Imatran omakseen ja jakavat asiaa sosiaalisen median kanavissa, toteaa markkinointipäällikkö Katri Storhammar.

 

Aiheesta on julkaistu juttuja myös mm. eri printtimedioissa. Edellä mainituista luvuista puuttuvat paperisten lehtien lukijamäärät, radioiden kuulijaluvut ja blogien lukijamäärät. Esimerkiksi YLE lähetti suorana julistautumistilaisuudesta kaupunginjohtaja Rami Hasun haastattelun valtakunnallisessa Suomen Radio -keskipäivälähetyksessä. Radio Suomen päiväkohtainen tavoittavuus on 1,093 miljoonaa kuulijaa.

Kansallisihme.fi-kampanjasivulla on vieraillut kahden viikon aikana yli 1500 eri kävijää. Lisäksi kaupungin verkkopalvelussa julkaistua tiedotetta on luettu yli 1800 kertaa.

- Kansallisihmeeksi julistautumisella saavutimme mainion valtakunnallisen näkyvyyden pienellä panostuksella. Herätimme huomiota ja keskustelua, juuri kuten halusimme. Tästä saamme erinomaisen pohjan jatkaa Kansallisihmeen kampanjointia, kertoo Imatra Base Campilla myynnistä ja markkinoinnista vastaava Panu Kärri.

 

Strateginen markkinointi jatkuu

Kansallisihme.fi-sivulta on ohjaus vuodenparasloma.fi-sivustolle, johon ohjaamme lomasuunnitelmia tekeviä potentiaalisia lomamatkailijoita. Sivustolle nostetaan aiheita ja vierailukohteita vuodenaikojen mukaan. Myös Ukonniemi on saanut uuden verkkosivun, joka palvelee sekä matkailijoita että paikallisia ja antaa tietoa alueen palveluista ja aktiviteeteista.

Imatra Base Camp Oy vastaa Imatran kaupungin myynnistä ja markkinoinnista. Kansallisihme-kampanjan suunnittelu on toteutettu kokonaisuudessaan yhtiön omana työnä ja se pohjautuu yhtiön tekemään Imatran strategiseen markkinointi-suunnitelmaan.

 

Kampanjan tavoittavuuden lähteet:

Meltwater, Google Analytics ja Finnpanel. Tulokset on mitattu ajalta 7.2.-20.2.2018.

 

Kampanjasivut:

kansallisihme.fi

vuodenparasloma.fi

ukonniemi.fi

 

Lisätiedot Imatra Base Camp:

Katri Storhammar markkinointipäällikkö p. 020 617 6677

Panu Kärri myynti- ja markkinointipäällikkö p. 020 617 7009

Jukka Aallikko toimitusjohtaja, p. 020 617 7007

etunimi.sukunimiatimatrabasecamp.fi (etunimi[dot]sukunimi[at]imatrabasecamp[dot]fi)