Kuva
Vesi valuu vesihanasta.

Imatran Veden paperilaskujen toimituksessa on havaittu ongelmia

Tiedote
8.8.2024 11:06
Ongelman laajuutta ja syytä selvitetään. Mikäli asiakas ei ole saanut laskua, häntä kehotetaan olemaan yhteydessä Imatran Veden asiakaspalveluun.

Osa Imatran Veden lähettämistä laskuista ei ole saapunut perille asiakkaille. 

Viimeisimmän laskutuksen jälkeen Imatran Vesi on saanut noin 20 yhteydenottoa asiakkailta, joille laskua ei ole tullut. Ongelma näyttää koskevan ainoastaan paperisia, postitse lähetettyjä laskuja.

Kadonneet laskut on muodostettu 8. ja 9.7. ja niiden eräpäivä on ollut 30.7.2024.

— Emme tiedä, mistä tämä johtuu. Selvitämme parhaillaan ongelman laajuutta ja syitä, vesihuoltopäällikkö Kari Pietarinen kertoo.

Normaalikäytännön mukaan maksamattomasta laskusta lähetetään asiakkaalle maksumuistutus kahden viikon kuluttua eräpäivästä. Heinäkuun laskujen maksumuistutuksien lähtöpäivää kuitenkin siirretty viikolla eteenpäin, eli mahdolliset muistutuskirjeet lähetetään 21.8.

— Toistaiseksi asiakkaille ei ole muodostunut perintäkuluja viivästyksen takia. Vedenjakelu ei myöskään ole keneltäkään keskeytymässä ongelman vuoksi, Pietarinen toteaa.

Imatran Vesi laskuttaa asiakkaitaan joko sähköisellä e-laskulla, verkkolaskulla tai perinteisellä paperilaskulla. Laskut toimitetaan perille operaattorin välityksellä.

Toimi näin, jos et ole saanut laskua

Mikäli epäilet, että vesilaskusi ei ole tullut perille, toimi näin:

  • Tarkasta, ettei laskua ole toimitettu sähköisenä.
  • Jos laskua ei ole tullut, ole yhteydessä Imatran Veden asiakaspalveluun:
    • puh. 020 617 4343 (arkisin kello 12–15)
    • sähköposti: vesilaskutus(at)imatra.fi.

Lisätietoja:

Vesihuoltopäällikkö Kari Pietarinen, kari.pietarinenatimatra.fi (kari[dot]pietarinen[at]imatra[dot]fi), p. 020 617 4399

Kommentit 4 kpl

Imatran kaupunki
Perjantai
09/08/2024
08:12

Hei Ari! Ottaisitko yhteyttä…

Hei Ari! Ottaisitko yhteyttä vesilaskutukseen (puh. 020 617 4343 kello 12–15 tai vesilaskutus(at)imatra.fi), niin selvitellään asiaan.

61
60
Imatran kaupunki
Perjantai
09/08/2024
08:11

Hei Esa! Sähköisen laskun…

Hei Esa! Sähköisen laskun voi tilata verkkopankista. Laskutilauksen tunnisteeksi tarvitaan asiakasnumero ja kulutuspistenumero. Nämä tiedot löytyvät vesilaskusta.

68
59
Ketola Esa
Torstai
08/08/2024
14:54

Terve Haluan pelkästään…

Terve
Haluan pelkästään sähköisenlaskun, kiitos. Ahokatu8 55610 Imatra

64
70
Ari pakarinen
Torstai
08/08/2024
14:33

Näimpä Onkohan minun talo jo…

Näimpä
Onkohan minun talo jo laitettu rekisteriin kun alkuviikosta kerroitte kiinteistöväliträjälle ettei olisi mittaria ja vedet katkaistu

66
64

Kirjoita kommentti

CAPTCHA
Kirjoita kuvassa näkyvät merkit.