Imatran Veden uusittu tekstiviestipalvelu käyttöön
Uusi järjestelmä perustuu puhelinnumeroiden osoitetietoihin, sillä järjestelmä päivittää numerot neljä kertaa vuodessa valtakunnallisesta numerokannasta. Puhelinnumerot saadaan käyttöön, mikäli ne ovat julkisia. Jokainen voi myös itse käydä päivittämässä numeronsa palveluun, mikäli on juuri muuttanut tai oma numero on salainen. Ohjelmaan voi myös päivittää oman numeronsa, mikäli haluaa häiriötiedotteen esimerkiksi iäkkäiden vanhempiensa puolesta. Tekstiviestipalvelussa voi myös estää näiden tekstiviestien saapumisen omaan puhelimeen.
- Tarkoituksena on, että uudella järjestelmällä tieto vesikatkosta saavuttaisi kaikki asianosaiset mahdollisimman nopeasti, kertoo Kari Pekkanen Imatran Vedeltä.
- Toivoisimme, että lähiaikoina muuttaneet tai joilla on esimerkiksi salainen puhelinliittymä, ilmoittaisivat numeronsa suoraan palveluun, jatkaa Pekkanen.
Järjestelmä on helppokäyttöinen ja löytyy Imatran Veden sivuilta.
Imatran Vesi on tiedottanut asiakkaitaan tekstiviesteillä vesihuoltoverkoston häiriöistä vuodesta 2016 alkaen. Tekstiviestitiedottamisen etuna on sen nopeus: viesti saadaan asukkaan puhelimeen reaaliajassa. Haasteena oli aiemmin, että osa asiakkaista jäi viestien tavoittamattomiin. Asiakastietojärjestelmässä ei ollut esimerkiksi kerrostaloasukkaiden tietoja, jolloin viestin kulku hidastui.
Lisätietoja: paikkatietosuunnittelija Kari Pekkanen, p. 020 617 4349, kari.pekkanenimatra.fi (kari[dot]pekkanen[at]imatra[dot]fi).